Rantanplan Graphics Library

Saját 3D enginem Delphi nyelven. Maga a grafikus engine fejlesztés régóta érdekel, mert tele van komoly kihívásokkal. Egy engine készítése során az ember mindig küzd az FPS értékkel, hogy szinten tartsa, ugyanakkor a látvány minőségére is ügyelni kell. Az engine nulláról lett felépítve az OpenGL api-t használva, nincsenek egyéb keretrendszerek, teljesen saját kezű munka az utolsó háromszögig. Természetesen OOP paradigma mentén épül föl.

Talán ez az egyik legnagyobb projektem. Csak a gui kezelésére szolgáló RGLGUI unit 3000 sorból áll, és ez csak egy a sok unit-ból, amit az engine használ. 

Ezt a grafikus könyvtárat több éven át készítettem hobbiból a szabadidőmben, de azóta már leálltam a fejlesztésével, mivel most már inkább webes és mobil platformokra koncentrálok.

 

A grafikus engine tulajdonságai

  • Saját 3d modellek kezelése
  • LOD
  • Terrain, shaderrel textúrázva
  • Skybox, Skydome és társai
  • Napszak rendszer (nappal / éjszaka csillagokkal ) égbolt színezéssel
  • Időjárás rendszer (3D villám, eső, hó)
  • Lensflare effekt
  • 3d felhők
  • Shader Pipline (Depth Of Field (DOF), Ambient Occlusion, Bloom, Brightness/Contrast)
  • material editor
  • reflected, refracted water shader
  • saját GUI (ablakok, panelek, feliratok, gombok, csúszkák, progress bar)

 

 

 A demó program:

 

Fontos! A programok nincsenek optimalizálva minden videókártyára, ezért előfordulhat hogy némelyik nem fog elindulni.

Demó program letöltése

 

 

A material editor:

 

Material editor letöltése

 

 

A felhasználói felület:

 

Gui demó letöltése v0.1

Gui demó letöltése v0.3

 

 

A víz shader:

 

A víz shader demó alkalmazás letöltése

 

 

Shader pipeline:

 

 

 

 

2024 © Robert Girhiny